Van 3 graden naar 40 graden - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Pauline Rademakers - WaarBenJij.nu Van 3 graden naar 40 graden - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Pauline Rademakers - WaarBenJij.nu

Van 3 graden naar 40 graden

Door: Pauline Rademakers

Blijf op de hoogte en volg Pauline

11 Februari 2014 | Australië, Melbourne

11 februari 2014.
Op 9 februari vloog ik om half elf richting the land down under. Het was echt slecht weer. Het regende en waaide erg hard. Gelukkig vloog alles nog. Ik ging dan toch echt op weg naar het land van de kangoeroes en koala's.
Ik vloog met Singapore Airlines en zou overstappen op Singapore. Het eerste stuk duurde 12 uur.Dit was op zich prima. Er was genoeg te eten en te drinken en er zaten aardige mensen naast me. Het is wel heel raar om door verschillende tijdzones te vliegen. Ik viel in slaap op klaarlichte dag en werd een uur later wakker in het donker. Heel gek. Er was dan ook niet veel buiten te zien. Er gelukkig wel veel films die je kon kijken. Van Gravity tot de nieuwste film van Thor. Allemaal leuk, maar het geluid deed het niet en de enige ondertiteling die er was, was Chinees. Dus dat had ook niet veel zin.

Na twaalf uur vliegen, moest ik overstappen op Singapore. Daar zou mijn aansluiting naar Melbourne vanaf gate A20 vertrekken. Er gingen alleen vier vluchten tegelijkertijd vanaf deze gate naar Melbourne. Dit is kennelijk normaal, maar wel verwarrend, zeker als de boardingtijden van je eigen vlucht ook nog eens ter plekke veranderen.

In deze vlucht zat ik weer bij het raam. deze vlucht verliep echter minder soepel. Er kwam een man naast me zitten die een beetje stonk en er zaten vier gillende kinderen om me heen. En dat 8 uur lang!

Zeven uur later kwam Australië, Victoria in beeld. Het hele landschap bestond uit vierkante, gele vlakken. Ook waren de hevige bosbranden te zien, die rond Melbourne steeds oplaaien. Hele zwarte vlaktes van dood land. Er hing ook een dichte laag grijze rook over verder gelegen gebieden. Het zag er echt naar uit.
Er schijnen ook al meerdere huizen verwoest te zijn. Ook zijn er mensen omgekomen. Het vuur schijnt namelijk zo snel te gaan dat er niet aan te ontsnappen valt. Mensen, die niet meer kunnen vluchten, worden dan ook geadviseerd om niet weg te rennen, maar in huis te blijven en te hopen dat het vuur wegblijft.

Eenmaal op Melbourne Airport kon ik gewoon doorlopen zonder problemen. Mijn achtertante en mijn achternichtje kwamen me ophalen. Ik blijf bij hen deze week in Melbourne tot mijn kamer op de campus van Monash University beschikbaar is.
Ik heb nu echt ontzettend last van een jetlag. Ik ben misselijk en heb hoofdpijn. Het is een beetje te vergelijken met een kater. Dit komt mede door het tijdsverschil. Op dit moment is het 13:28 uur lokale tijd. In Nederland ligt iedereen nu te slapen. Vanochtend ben ik gaan sporten. Dit was echt lastig om vol te houden met een jetlag. Het was echter nodig om wakker te worden.
Nu ga ik de stad in met m'n dispuutgenootje Sabina, die hier ook gaat studeren. Vanmiddag gaan we naar het strand, als ik niet in slaap val.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 3763

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Zes maanden Australië

Landen bezocht: