Kort haar, Great Ocean Road en 30 Seconds To Mars - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Pauline Rademakers - WaarBenJij.nu Kort haar, Great Ocean Road en 30 Seconds To Mars - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Pauline Rademakers - WaarBenJij.nu

Kort haar, Great Ocean Road en 30 Seconds To Mars

Door: Pauline Rademakers

Blijf op de hoogte en volg Pauline

30 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Clayton, 30 maart 2014

Het is al weer 30 maart. Zoals sommige misschien al gezien hebben, heb ik mijn haar geknipt. Het is nu flink kort, maar ik kan het nog wel in een staart doen. Ik liep al een tijdje rond met het idee om het korter te maken. In Nederland deed ik het alleen nooit.Het leek me nu een goed moment om te kijken of het wat is. Als het niet mooi zou zijn, dan was het toch weer lang tegen de tijd dat ik terug ga.

Als het goed is, is in Nederland de tijd een uur vooruit gegaan vandaag. Er is nu dus nog maar negen uur tijdsverschil. Ook hier gaat de tijd veranderen, maar hier gaat hij achteruit. Het wordt hier immers herfst. Dit was ook wel te merken de afgelopen weken. Er waren veel dagen met bewolking, flinke regenbuien en kou. Heel af en toe zijn er echter nog echt zonnige dagen, zoals vandaag.

De afgelopen weken, sinds mijn laatste verslag, zijn de colleges begonnen. Elke ochtend fiets ik op een groene fiets naar de andere kant van de campus om de bus te pakken naar Caulfield. Hier worden veel Arts vakken gegeven, waaronder mijn journalistiek vakken. Monash biedt deze groene fietsen aan voor campusbewoners. Je kunt gratis een sleutel ophalen, die op alle groene fietsen past. Zolang je een helm draagt, mag je dus over de campus fietsen. Echter geen enkele fiets is echt jouw fiets, aangezien iedereen dezelfde sleutel heeft. Soms zijn er dan ook niet genoeg fietsen. Op zo'n moment moet ik rennen om de bus te halen.

Ik heb drie dagen per week les: maandag, dinsdag en woensdag. De andere dagen moet je zelf gaan studeren. Op zich een prima rooster dus. Ik heb mijn eerste presentatie al gegeven en drie essays moeten inleveren. Natuurlijk moet alles in het Engels geschreven zijn. Dit is af en toe lastig, aangezien ik de neiging heb dingen letterlijk vanuit het Nederlands te vertalen in het Engels. Het gaat wel steeds beter, vooral in het dagelijks leven. Als je met mensen praat, heb je niet eens meer door dat je Engels praat. Alleen soms wanneer je niet op woorden kunt komen, is het lastig. Weet iemand van jullie bijvoorbeeld 1,2,3 wat de vertalingen zijn van peterselie of gewricht? (parsley en joint) Dat zijn van die woorden die je niet veel gebruikt en waar je even over na moet denken. Naast de taal gebruiken ze hier ook andere referentiestijlen. Dit is ook erg wennen.

Maar ik ben niet alleen naar college geweest. In de tweede week van maart zijn we naar een Icebar in Melbourne geweest. Dit is een bar helemaal gemaakt van ijs. Zelfs je drankjes krijg je in glazen van ijs. Je moet dan ook een jas aan, laarzen en handschoenen, want het is er -10.
Ook ben ik naar de National Gallery geweest en naar de Grand Prix. Elk jaar wordt in Albert Park, in Melbourne, de Grand Prix georganiseerd. Als exchange-students konden we hier gratis heen op vrijdag 14 maart. Op deze dag werden alle auto's getest op het circuit. Ook was Tony Hawk aanwezig. Hij liet, samen met andere wereldkampioenen, de beste skateboardtrucjes zien op een half-pipe.
Die zondag zijn we ook naar een AFL-game geweest. Dit is wat ze noemen, een Australian Footie wedstrijd. Het is de nationale sport. Het is een soort rare combinatie van voetbal, handbal, rugby en andere balsporten. Er mogen 18 spelers in het veld staan en één wedstrijd duurt twee uur! Het veld is rond en aan elke kant van het veld staan 4 palen. Je kunt punten scoren door een soort rugbybal door deze palen te schieten, waarbij de middelste twee palen zes punten waard zijn en de andere één. Wil je meer regels weten, dan is het makkelijker om even op Wikipedia te kijken. Het duurde namelijk een uur voordat ik het spel door had en ik snap sommige dingen nog steeds niet. In ieder geval verloor Melbourne helaas in de laatste helft van Adelaide.
Het weekend daarop ben ik samen met Amanda, Ashleigh en Maren op een roadtrip geweest van twee dagen naar de bekende locaties van de Great Ocean Road. Hier hebben we de bekende Twelve Apostles gezien (zie de foto's). Dit zijn grote rotsformaties in de zee. Deze pilaren waren vroeger onderdeel van het land van Australië. Echter door het tij, wind en andere factoren zijn ze losgekomen van het land. Ze staan nu als pilaren dicht bij de kust van Port Campbell. Ook waren er veel mooie grotten, stranden en andere rotsformaties te bewonderen.
Dan zijn we al weer bij deze week aangekomen. Twee weken geleden zag ik tickets voorbij komen voor 30 Seconds To Mars in Melbourne. Dit is een rockband, met Leadsinger Jared Leto, waarvan ik al een aantal concerten heb gezien. In een opwelling besloten Ashleigh en ik om ook naar dit concert te gaan. Helaas waren alle goede tickets al uitverkocht. We zaten dan ook helemaal bovenaan in de zaal (Hisense Arena). Hier zaten vooral mensen die gewoon naar de muziek wilden luisteren en niet gaan rondspringen als ze goede nummers voorbij horen komen. Maar ja, Ashleigh en ik kennen alle lyrics en waren nogal enthousiast. We stonden dan ook kei hard mee te zingen en te springen. Maar goed, daar is een concert voor naar mijn mening.

Ik denk dat het een maand gaat duren voordat ik weer wat schrijf. Het is gewoon erg druk en vergeet vaak iets te schrijven.

Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1509
Totaal aantal bezoekers 3760

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Zes maanden Australië

Landen bezocht: