Albert Park en Monash Clayton - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Pauline Rademakers - WaarBenJij.nu Albert Park en Monash Clayton - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Pauline Rademakers - WaarBenJij.nu

Albert Park en Monash Clayton

Door: Pauline Rademakers

Blijf op de hoogte en volg Pauline

16 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Clayton, 16 februari 2014
De tijd vliegt echt voorbij en iedereen vraagt wat ik aan het doen ben, dus het wordt tijd om weer wat neer te krabbelen. Ik zal zoveel mogelijk proberen te vertellen in dit verslag.

Op woensdag gingen we naar Monash University om te kijken waar Sabina en ik het komende halfjaar gaan wonen en studeren. Foto's van de campus en mijn kamer zullen later volgen. De campus is 20 minuten rijden vanaf Melbourne city. Het is echt ontzettend groot. Overal sportvelden, zwembaden en universiteitsgebouwen. We waren dan ook meteen de weg kwijt en er was nog niemand te bekennen, aangezien het collegejaar pas zaterdag zou beginnen.
We waren al weer snel onderweg naar Melbourne om naar het strand te gaan, naar St. Kilda Beach. Hier zouden pinguïns op de rotsen moeten zitten, maar ze waren er natuurlijk niet toen ik er kwam.

In de avond ben ik samen met Sabina naar de Queen Victoria Night Market geweest. Dit is een markt in het centrum van Melbourne met allemaal live muziek, vers eten, kleding en andere prullala. Aangezien alles best duur is in Australië is zo'n markt echt chill. Je kunt er dingen goedkoper krijgen, zoals kleding. Na eerst wat verse sangria gekocht te hebben, gingen we op zoek naar vintage kleding. Van mooie kokerrokken, tot hoge korte broekjes, ze hebben er echt van alles. Je kan dan natuurlijk niet weg gaan zonder iets mee te nemen. Ik ging naar huis met grijze shorts en phantelijk blauwe oorbellen!
In Australië gaan normale mensen best vroeg slapen, zo rond 22:00 uur. Ze staan dan ook weer vroeg op. Ook als ze uitgaan wordt het niet echt laat. De markt sloot dan ook om 22:00 uur.

De volgende dag, donderdag, zijn Sabina en ik als echte Nederlanders naar het centrum van Melbourne gefietst. Dit was nog best een avontuur. Iedereen rijdt hier natuurlijk links en is niet gewend aan fietsers op de weg. Je moet dan ook een helm op en goed uitkijken. Die helm was niet overbodig, aangezien ik steeds de verkeerde kant op keek met oversteken (nog steeds) en op de verkeerde weghelft reed.

Vrijdag begonnen we met een krachttraining in de gym. Mijn tante heeft me in totaal drie keer meegenomen naar een gym, want sporten hoort er hier bij (spierpijn).

Die avond gingen we uit eten in het centrum van Melbourne in een tentje aan het water.

Zaterdag zijn we aangekomen in Monash. Ik heb hier nu een kamer en moet met iedereen Engels praten, maar daar vertel ik volgende keer over.

  • 04 Maart 2014 - 15:59

    Kiki:

    Hee Pauline,

    Super leuk om deze dingen te lezen. Geniet maar lekker van je tijd daar!

    Liefs, Kiki

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 3777

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Zes maanden Australië

Landen bezocht: